יום שבת, 28 באוגוסט 2010

איפור מתקן – צורות עיניים

eyes

כמאפרת, אני נתקלת תמיד במבנים שונים של עיניים: "בוכיות", שקועות, בולטות, נפולות ועוד. האסכולה הרווחת היא, שצורת העין האידיאלית והמושלמת הינה צורת השקד, בה שתי העיניים הן פרופורציונליות למבנה הפנים והזוויות החיצוניות שלהן מורמות מעט למעלה. מאחר ולא כולנו נולדנו מושלמים, ניתן באמצעות איפור לבצע תיקונים שונים במבנה העין, על-ידי שימוש במשחק של גוונים כהים ובהירים, המשווים לעין את הצורה המבוקשת.

שקד

בפוסט זה ריכזתי עבורכם סוגי עיניים שונים והסבר קצר על הדרך בה ניתן - באמצעות איפור כמובן – לתקן, לטשטש או להבליט אותן:

עיניים "בוכיות" – עיניים שהזוויות החיצוניות שלהן מוטות כלפי מטה. כדי להרים את הזוויות החיצוניות יש להשתמש בגוון בינוני עד כהה בזוויות החיצוניות ולהימנע מתיחום כהה בזויות החיצוניות התחתונות של העין.

בוכיות

עפעף נפול – במקרה של עפעף נפול, יש להניח על כל שטח העפעף צללית בגוון בהיר/חיוור. בקפל העפעף מניחים צללית בגוון בינוני-כהה על-מנת להעניק לו אשליה של עומק. את האייליינר יש להניח סמוך ככל האפשר לקו הריסים, על-מנת שלא להקטין את העין.

עפעף נפול

עיניים בולטות – יש להניח צללית כהה על העפעף העליון והתחתון על-מנת להעניק להן מראה שקוע יותר. על עצם הגבה מניחים צללית בגוון בהיר-בינוני. אייליינר דרמטי ומעושן מאוד מתאים לסוג כזה של עפעף.

בולטות

עיניים שקועות – עיניים המאופיינות בשקע-עין עמוק. את קפל העפעף (בשקע) נאפר בצללית בהירה על-מנת להוציאו החוצה. מעל קפל העין, מתחת לעצם הגבה נניח צללית בגוון בינוני-כהה כדי להשקיע את עצם הגבה. אם העפעף אינו בולט, נניח אייליינר עדין. אם העפעף בולט – הטכניקה של אייליינר דרמטי ומעושן מאוד אידיאלית במקרה זה.

שקועות

עיניים מרוחקות – עיניים שהמרחק ביניהן גדול מרוחב עין אחת. עיניים כאלו יאופרו בצללית בגוון בינוני-כהה בזוויות הפנימיות של העין, כדי להעניק לעיניים אשליה של מרחק קטן יותר ביניהן. את האייליינר יש להניח החל מהזווית הפנימית של העין.

מרוחקות

עיניים קרובות – עיניים שהמרחק ביניהן קטן מרוחב עין אחת. כדי להעניק מראה מרוחק יותר לעיניים, יש להניח צללית בגוון בהיר בזוויות הפנימיות של העין. צלליות עם גוון מבריק יעשו זו בצורה טובה יותר. את האיילינר נניח בזווית החיצונית בלבד של העין ואף רצוי למשוך אותו מעט יותר החוצה. להעצמת המראה יש להדגיש יותר את הריסים בזוויות החיצוניות של העין ע"י מסקרה מעבה או ע"י ריסים מלאכותיים.

קרובות

עיניים קטנות – עיניים הנראות קטנות יותר באופן פרופורציונלי למבנה הפנים. להענקת מראה גדול יותר לעיניים, יש להניח צלליות בהירות, רצוי מבריקות, על כל שטח העפעף. האייליינר יונח בצורה עדינה ומטושטשת על-גבי קו הריסים העליון. בעיניים מסוג זה כדאי להימנע מלתחום אותן בעפרון שחור בעפעף התחתון.

קטנות

עיניים מלוכסנות – בעיניים מסוג זה, קשה בדרך כלל להבחין בקפל העפעף והעפעף נראה קטן יחסית לשטח העין. יש להניח אייליינר על המחצית החיצונית של העפעף העליון ולטשטשו לכיוון למעלה בעזרת צללית בגוון בינוני-כהה על-מנת להעניק לעפעף יותר עומק. את קו הריסים התחתון יש לאפר בצורה מעושנת. מתחת לעצם הגבה נניח צללית בגוון בהיר.

מלוכסנות

תמונות: MAC

21 תגובות:

  1. אחלה פוסט, רק דבר אחד הפריע לי: "קפל", ולא "כפל"...

    השבמחק
  2. צודקת לחלוטין! זה כל-כך לא מתאים לי לטעות כך...
    הטעות תוקנה מיד.
    תודה לך, שרון.

    השבמחק
  3. התמונות שצירפת לפוסט כל כך עוזרות להבין איזה סוג עיניים יש לי. עכשיו אני אוכל (לנסות) להתאפר בצורה שמתאימה לתווי הפנים ולעיניים שלי. תודה!

    השבמחק
  4. פוסט שימושי.. איזה יופי :)

    השבמחק
  5. מכל הסיפור - לא הסברת איך לאפר עיני שקד!!!

    השבמחק
  6. הרעיון של הפוסט נעוץ בשמו - "איפור מתקן".
    עיני שקד הן, כאמור ב"סיפור" (כדבריך), עיניים שלא זקוקות לתיקון וניתן לאפרן בכל סגנון שרוצים.

    השבמחק
  7. יופי של פוסט מאוד עוזר!!!

    השבמחק
  8. פוסט מצויין מצויין !!

    השבמחק
  9. תתוחית ! נהנתי מאוד לקרוא

    השבמחק
  10. עדיין אינלי מושג איזה סוג עיינים יש לי (: חחחחחחחח אבל עדיין כשאדע פוסט זה שימושי מאווד (:

    השבמחק
  11. תודה רבה עזרת לי מאודד

    השבמחק
  12. ומה אני עושה כשהעיניים שלי שקועות, קצת מלוכסנות כלפי מעלה, ועם עפעף נפול? (ופנים בכללי קטנות יחסית, הגודל של העיניים כן בפרופורציה)

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה הזה, הייתי מאפרת את העפעף בגוונים בהירים, מעל קפל העפעף מניחה גוון חום-כתמתם ובזוויות החיצוניות צבע כהה יותר, שאותו הייתי מטשטשת החוצה, כדי להאריך את מבנה העין.
      בהצלחה!

      מחק
  13. מה אני עושה במקרה שהעיניים שלי מלוכסנות , קטנות ובוכיות?

    השבמחק
  14. יש לי עיניי שקד אך העפעף מעט נפול . איך מאפרים ?

    השבמחק
  15. יש לי עיניי שקד אך העפעף מעט נפול . איך מאפרים ?

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails